تکنیک های سئو برای محتوای متنی
CTR چیست؟ + 10 تکنیک اثباتشده برای افزایش نرخ کلیک تبلیغات شما
آموزش تولید محتوای متنی زیاد سخت نیست اما نیاز به صبر و زمان دارد تا شخص متخصص بتواند در آینده جایگاه مناسبی را در این بازار کار وسیع به دست بیاورد. مؤلفة اصلی این مهارت، خلاقیت و دقت است تا بتوان مسیر آموزش را اصولی طی کرد، پس شما هم میتوانید این حرفه را یاد بگیرید. همچنین، توصیه میشود از دکمههای اشتراکگذاری اجتماعی در وبسایت خود استفاده کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی محتوای شما را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارند. تولید محتوای جذاب با استفاده از ترفند سئو و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط نیز به افزایش اشتراکگذاریها و جذب مخاطب بیشتر کمک خواهد کرد. آیا در هر پستی که منتشر میکنید، از توضیحات متا استفاده میکنید؟ اگر پاسخ شما “منفی” است، احتمالاً باید در این زمینه تجدید نظر کنید. توضیحات متا یکی از روشهای تاثیرگذار برای افزایش رتبه بندی سایت شما در موتور جستجو گوگل است.
یک سایت با سازماندهی مناسب بر تاثیر محتوا و ناوبری کاربران کمک شایانی می کند. از تیم بازاریابی که در حال تلاش برای افزایش نرخ تبدیل هاست، از نماینده خدمات مشتری که با رفتار مشتریان آشناست، از افکاری که در حین زندگی و انجام کسب و کار روزمره به ذهنتان می رسد، به وجود می آیند. بازاریابی پیامکی به شما امکانات متعددی برای ایجاد تبلیغات هدفمند متمرکز بر افزایش نرخ کلیک را ارائه میکند. علاوهبر این، بهرهگیری از کلماتی که احساس کمبود وقت، از دست دادن فرصت و فوریت را به مخاطب منتقل میکنند، در عناوین تبلیغاتی استفاده کنید. این مورد با ترغیب مشتری به هرچه سریعتر کلیک کردن روی لینک شما، موجب افزایش نرخ کلیک خواهد شد.
از هر روشی که کار تولید محتوا را شروع می کنید ابتدا مطمئن شوید که الگوریتم هایی مانند E-E-A-T گوگل و راهنمایی های آن در مورد تولید محتوا را در نظر گرفته باشید. برای تولید محتوای با کیفیت نیاز به آموزش تولید محتوا دارید زیرا این آموزش ها کمک می کند تا بتوانید محتوای جذاب و کاربرپسند ایجاد کنید و ربته بندی خودتان را در موتورهای جستجو بهبود بخشید. سئوی محتوای فنی به معنای بهینه سازی محتوای فنی برای موتورهای جستجو است تا رتبه آن در نتایج جستجو افزایش یابد. سپس با خیالی آسوده به تماشای رشد سئوی محتوای متنی وبسایت خود بنشینید. درست است که استفاده از یک توضیح محصول ساده و تکراری، راهی آسان برای نوشتن محتوا است؛ اما فراموش نکنید که این بخش میتواند برگ برندهای برای سئوی شما باشد. اگر فقط روی تازهبودن محتوای متنی وبلاگ وبسایتتان تمرکز کنید و از توضیحات محصول غافل شوید، ضربه بزرگی به سئوی خود خواهید زد.
به جز موارد خاص، ما بیشترین بازدیدهای سایت را از طریق موتورهای جستجو کسب میکنیم. موتورهای جستجو علاوه بر اینکه به محتوای ما توجه میکنند، به مِتادیتای سایت هم توجه میکنند. متادیتا چیست؟ متادیتاها، دادههایی هستند که جزئیات مربوط به یک داده دیگر را تشریح میکنند. یعنی مثلاً وقتی محتوایی تولید میکنیم، توضیح کوچکی هم در مورد آن محتوا مینویسیم. این توضیحات کوتاه در قالب متادیتا منتشر میشود که موتورهای جستجو به آن توجه میکنند تا اطلاعات بیشتر و درک درستتری از محتوای ما بهدست بیاورند.
مرحله بعدی این است که چگونه می توانید از محتواهای سابق استفاده کنید و از کاری که قبلاً انجام داده اید به بهترین شکل ممکن بهره برداری کنید. یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسیهای بیشتر از یکهاست ابری. کمک گرفتن از ابزارهای هوش مصنوعی در کنار ابزارهایی مانند Google Trends و SEMrush برای شناسایی Entity موثر هستند. در پایگاههای داده رابطهای (در گوگل یا قدیمیتر از آن در Freebase) اطلاعات داخل هر شناسه، با هم شباهتهای معنایی دارد (semantic similarities). از طرفی موجودیتهای مختلف نیز از طریق همپوشانی و ارتباطی که با هم دارد، به هم متصل شدهاست. باید جوری بنویسی که انگار داری با یه دوست حرف میزنی، نه اینکه سر کلاس سخنرانی باشه.
در عصر دیجیتال وب، حضور آنلاین و دسترسی به اطلاعات به یکی از اولویتهای اصلی برای افراد و سازمانها تبدیل شده است. با افزایش رقابت در فضای مجازی، نمایش محتوا در نتایج جستجوی موتورهای جستجو میتواند نقش حیاتی در موفقیت وبسایتها و رسیدن به مخاطبان هدف داشته باشد. محتوای خود را با در نظر گرفتن اصول E-E-A-T گوگل ایجاد کنید یعنی محتوای جامع، آموزنده و جذاب ایجاد کنید تا نیازهای کاربران را برآورده سازد. با بکارگیری ساده ترین تکنیک های تولید محتوا مثل نوشتن مطالب کوتاه، مفید و استفاده از تصاویر جذاب و عنواین گیرا می توانید یک محتوای جذاب و کاربرپسند ایجاد کنید. لینکسازی داخلی (internal link) باید بین صفحاتی انجام شود که موضوع آنها بهنوعی یک انتیتی برای یکدیگر محسوب میشود. بنابراین هرگز از صفحات داخلی بهصورت تصادفی یا بدون هدف به یکدیگر لینک ندهید.
چهار مقاله دیگر نیز در مورد همان موضوع قبلا در وبلاگ شما منتشر شده است. شما تصمیم می گیرید که آن پنج پست را به یک کتاب الکترونیکی آموزنده در مورد یک موضوع مشترک تبدیل کنید. در اینجا برایتان تعدادی عنوان تبلیغاتی جذاب را جمعآوری کردهایم که مخاطب توانایی مقاومت در برابر آنها را ندارد. در ادامه، برخی از مهمترین استراتژیهای افزایش CTR را برایتان شرح میدهیم. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی میتوانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژههای بزرگ. با ابرسرورها میتوانید سرور با سیستمعامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید.
همونطور که یه آشپز حرفهای میدونه چطور از مواد اولیه به بهترین شکل استفاده کنه، یه نویسنده خوب هم میدونه چطور کلمات کلیدی رو بهرطور طبیعی در متن قرار بده. با استفاده از ابزارها و بررسی عوامل سئوی محتوا، میتوان بهبود قابل توجهی در عملکرد محتوا داشت. بنابراین، در نگارش و بهینهسازی محتوا، به این عوامل دقت و توجه ویژه نمایید تا بهبود سئوی محتوا را تجربه کنید و ترافیک ارگانیک و رتبهبندی صفحات خود را بهبود بخشید. ساختاربندی محتوا به طرز قرارگیری و سازماندهی المانهای مختلف محتوا میپردازد. ساختاربندی صحیح و هماهنگ با استانداردها، به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوا را بهتر فهمیده و فهرستبندی کند.
تولید محتوای متنی یکی از مهمترین و اساسیترین روشهای ایجاد ارتباط با مخاطبان در جامعه آنلاین امروزی است. محتوای متنی، به عنوان پایهایترین شکل ارائه اطلاعات، نقش کلیدی در جذب و نگهداشتن کاربران ایفا میکند و از سوی دیگر، برای بهبود رتبهبندی در موتورهای جستجو نیز بسیار اهمیت دارد. با وجود روشهای مختلف بازاریابی محتوا مانند ویدئوها، پادکستها، و اینفوگرافیکها، محتوای متنی همچنان به عنوان ابزاری قدرتمند شناخته میشود که قادر است اطلاعات را به شکل دقیق و جامع به کاربران منتقل کند. در این مطلب، به بررسی تولید محتوای متنی و تکنیکهای مؤثر در این زمینه خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید. این روش شامل شناسایی کلمات کلیدی خاص و مرتبط با محتوای شما است که رقابت کمتری دارند و به طور متوسط جستجوی بالایی دارند.
همچنین با مشاهده عملکرد رقبا و مقایسه آن با استراتژی خود، میتوانید گامهای مؤثرتری برای پیشی گرفتن از آنها بردارید. اصطلاحات طولانی را پیدا کنید که بتوانید در عناوین خود جاسازی کنید. شما ترافیک موتورهای جستجو را سریعتر دریافت خواهید کرد و در نهایت صفحه را برای بیش از یک عبارت رتبه بندی می کنید. ابتدا، صفحه خود را در اطراف کلمه کلیدی مورد نظر خود بهینه کنید، درست مانند حالت عادی. سپس، موضوعات فرعی مرتبط با کلمه کلیدی مورد نظر خود را پوشش دهید. به این ترتیب، گوگل می تواند موضوع صفحه شما را کاملاً درک کند (نه فقط کلمه کلیدی شما).
تولید محتوا سئو شده یعنی نوشتن مطالبی که الگوریتمهای گوگل آن را مرتبط و ارزشمند بدانند و کاربران نیز با آن تعامل برقرار کنند. پس برای اینکه یک محتوا را سئو کنیم، باید با الگوریتمها و شیوهی رتبهبندی موتورهای جستوجو آشنا باشیم. استفاده از این ابزارها میتواند در تحلیل و بهبود عوامل سئو مفید واقع شود. محتوای کیفی و ارزشمند برای کاربران، عامل اصلی در بهبود این تکنیک است. محتوا باید اطلاعات مفید، منحصربهفرد و جذاب را ارائه دهد و نیازهای کاربران را برآورده کند. محتوای با کیفیت به کاربران ارزش افزوده میدهد و باعث میشود تا کاربران بیشتر به آن مراجعه کنند، اشتراکگذاری کنند و لینک به آن ایجاد کنند، که همه این عوامل میتواند به بهبود رتبه بندی کمک کند.
اینگونه، خوانندگان مطالب شما را با اعتماد بیشتری مطالعه میکنند، زیرا از منبع معتبر آن خبردار هستند. او ۲ سال است که به طور تخصصی وارد عرصه سئو شده از این طریق درآمدزایی میکند. سعی میکند همواره اطلاعاتش آپدیت باشد و اصل بروز بودن و مطالعه را به دو فرزند خودش منتقل نماید. اگر کنجکاوید بدانید چک لیست سئو داخلی چیست می توانید به این صفحه سر بزنید. وقتی افراد به صفحه فرود می رسند در ازای دانلود کتاب، آدرس ایمیل خود را به شما می دهند. سپس شروع به ایده پردازی در مورد تمام راه های دیگری که می توانید از آن 5 محتوا بهره برداری نمایید، می کنید.
بههمیندلیل، بهتر است بهاندازهای سایز عکس را کم کنید که به کیفیت آن لطمهای وارد نشود. در نهایت، به عنوان نکتهی کلیدی و مهم در سئو محتوا باید به هدف آن توجه داشته باشید. اگر محتوای شما بتواند نیازهای مخاطبان را بهطور کامل برآورده کند، آنها مدت بیشتری در سایت شما میمانند و احتمال بازگشت آنها افزایش مییابد. این موضوع تأثیر مثبتی بر رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهد داشت. وقتی محتوای یک سایت سئو شده باشد، احتمال دیده شدن آن در نتایج جستجو بالاتر میرود و به کسب رتبههای بهتر در گوگل یا سایر موتورهای جستجو کمک میکند.
من در ادامه به ۱۰ مورد از تکنیکهای بهبود خوانایی محتوای متنی اشاره میکنم. خوانایی محتوا تاثیر زیادی در فهم مخاطب و ارتباط برقرار کردن او با محتوا دارد. هرچقدر مخاطب با محتوای شما بهتر ارتباط برقرار کند، به همان اندازه احتمال دارد که نرخ تبدیل سایتتان افزایش پیدا کند. مقاله کامل بهینه سازی تصاویر در کامی سئو و همظنین معرفی بهترین سایت های کاهش حجم تصویر میتواند به شما در بهینه سازی عکس ها بسیار کمک کند. یعنی برخلاف دیگر اصول سئو که اجرا نکردنشان ممکن است به سایتتان آسیب بزند، عدم لینک سازی خارجی آسیبی برایتان ندارد.
روش های سئو برای محتوای متنی در وبلاگ چیست؟ وبلاگها به ابزاری قدرتمند برای جذب مخاطب و ارتقای رتبه در موتورهای جستجو تبدیل شدهاند. اما برای دستیابی به این اهداف، تولید محتوای باکیفیت به تنهایی کافی نیست. شما باید محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کند. با استفاده از خود پیشنهادات گوگل و تحلیل رقبا نیز میتوانید کلمات کلیدی مناسب و پولسازی را پیدا کنید و برای آن ها محتوایی با رعایت اصول سئوی محتوا بسازید که برای سایت شما ترافیک به ارمغان می آورند. برای همین است که عکس و ویدئو بهعنوان آپشنی جذاب در سئوی محتوای متنی بهکار میآید. تصاویر نهتنها تجربه کاربری وبسایت شما را بهبود میبخشند، بلکه میتوانند حجم قابلتوجهی از ترافیک را نیز به صفحاتتان وارد کنند.
الو محتوا ساخته یک کمبود بزرگ و علمی در کشورمان است که رسالت آن پر کردن این نقص به صورت علمی در حوزه سفارش تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فضای وب فارسی است. خوشبختانه، شما میتوانید با ارسال عکسهای مناسب در حجم کم، تغییری در سرعت سایتتان ایجاد نکنید. به این منظور، هنگامی که عکسی را برگزیدید، میتوانید از نرم افزارهای فشرده سازی رایگان مانند Squoosh.app برای فشرده شدن عکسها استفاده کنید. این نرم افزار کیفیت عکس را پایین نمیآورد، اما حجم آن را کاهش میدهد. اما مشکل اینجاست که مشتریان بالقوه ما به طور مستقیم به دنبال خدمت یا محصول ما نمیگردند؛ بلکه به دنبال راهحلی برای حل مشکلشان هستند.
ویرایش به شما این فرصت را میدهد که ایدههای خود را بهبود بخشید، جملات را روشنتر کنید و اشتباهات را اصلاح کنید. همچنین، استفاده از مثالهای واقعی و داستانهای جذاب میتونه محتوای تو رو بیشتر به چشم بیاره. خلق محتوا سئو تاثیرگذار یک مهارت ضروری برای موفقیت در تکنیک های سئو محتوا می باشد. برای آغاز این مسیر، لازم است جزئیات مرتبط با تبدیل یک ایده به محتوای تاثیرگذار و قابل بازنویسی را درک کنید. چیزی که باید از آن خودداری کنید استفاده از بهینه سازی بیش از حد یا بکار بردن تعداد زیاد کلمات کلیدی به شکل غیرطبیعی در محتوا می باشد.
سئوی محتوای متنی، هنر و علم بهینهسازی محتوا برای موتورهای جستوجو مانند گوگل است تا بهعنوان ابزاری جادویی، دروازه رتبههای برتر گوگل را برایتان بگشاید و مشتریان بیشتری را بهسوی وبسایت شما جذب کند. اگر میخواهید از زیروبم این دانش پرطرفدار سر دربیاورید و معجزهای را در کسبوکار اینترنتی خود رقم بزنید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید. اگر شما خلاق هستید و نویسندگی را دوست دارید یا علاقهمند به اشتراک گذاری دیدگاههای خود هستید، این شغل برای شما مناسب است. در این شغل میتوانید موضوعات مختلف بنویسید و از تخصص خود در یک حوزه خاص بهرهبرداری کنید. این کار به شما امکان میدهد تا تأثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشید و با دیگران ارتباط برقرار کنید.بااینوجود، توجه داشته باشید که تولید محتوا متنی همچنان نیازمند مهارتهای نوشتاری و تحقیق است. اگر به مهارتهای نوشتن و تحقیق علاقه دارید، میتوانید این شغل را انتخاب کنید و بهتدریج در این زمینه مهارتهای خود را بهبود دهید.
ممکن است گاهی اوقات یک کلمه کلیدی برای نتیجه گیری بسیار سخت باشد و در نتیجه نتوانید بین وبسایتها رتبه خوبی را کسب کنید؛ پس هوشمندانه کلمه کلیدی انتخاب کنید. اگر بعد از باز کردن یک سایت، با متنی بلند و یکپارچه روبرو شوید، چکار میکنید؟ به احتمال بسیار زیاد آن را نمیخوانید و خارج میشوید. پس خیلی مهم است که محتوای خودمان را برای کاربران هم بهینه سازی کنیم. گوگل معیارهای بسیار زیادی را در نظر میگیرد تا به این نتیجه برسد کدام سایت را در رتبه اول نمایش دهد و رفتار کاربران، یکی از معیارهای بسیار تاثیرگذار است. در نتیجه یکی از راههای اصلی شما برای بهینه سازی و رتبه گیری صفحات در فرایند سئو، استفاده از کلمات کلیدی تکرار شونده و مناسب در محتوا است.
استفاده از عناوین، زیرعناوین، پاراگرافبندی مناسب، لیستها و پرشها در متن از جمله روشهایی هستند که ساختاربندی محتوا را بهبود میبخشد و سئوی محتوا را تقویت میکند. وقتی این لیست را تهیه کردید، از ابزارهای موجود برای تحقیق کلمات کلیدی، تصحیح و مشخص کردن کلمات کلیدی برای موضوع مورد نظر استفاده کنید. این ها کلمات، عبارات و سوالاتی هستند که باید محتوای صفحه وب را برای آن ها بهینه سازی نمایید. توجه به نظرات، انتقادات، پیشنهادات و امتیازهایی که مخاطبان شما به محصولات و خدماتتان دادهاند، راهی برای افزایش CTR بهطور غیرمستقیم است. بهرهگیری از نظرات مثبت و محتوای تولیدی توسط کاربران راضی شما، برای ایجاد محتوای تبلیغاتی، مستقیماً منجر به افزایش نرخ کلیک خواهد شد. انتیتی و LSI دو مفهوم بسیار نزدیک به هم است و تفاوتشان به جزئیاتشان برمیگردد.
ابزارهایی مانند Yoast SEO برای وردپرس یا Google Analytics به شما کمک میکنند تا عملکرد محتوای خود را بسنجید و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید. با استفاده از این ابزارها میتوانید ببینید که کدام صفحات بهترین عملکرد را دارند و در کجا نیاز به بهبود دارید. با توجه به افزایش استفاده از دستگاههای موبایل، مطمئن شوید که محتوای شما در موبایل نیز بهخوبی نمایش داده میشود. تیتر جذاب همانند گلهای رنگارنگ در ورودی باغ است که توجه همه را جلب میکند. محتوای اصلی باید مثل درختانی باشد که میوههای ارزشمند تولید میکنند. تصاویر و ویدئوها همچون چشمههای جاری در باغ هستند که طراوت و جذابیت میبخشند.
تمامی ابزارهایی که تابهحال توسط انسان ساخته شده است، برای تسریع امور و راحتتر شدن فعالیتها بوده و ابزارهایی تولید محتوای متنی از این غائله مستثنی نیست. برای تولید محتوای متنی ابزارهای متنوعی بر اساس نیاز متخصص ساخته و طراحی شده است تا کمک کند نگارش محتوا متنی راحتتر شود که از اصلیترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد. لینکهای شکسته نه تنها تجربه کاربری بدی ایجاد میکنند، بلکه میتوانند تأثیر منفی بر سئو وبسایت شما داشته باشند. برای شناسایی و اصلاح لینکهای شکسته، از ابزارهایی مانند Google Search Console یا ابزارهای آنلاین مانند Screaming Frog استفاده کنید. پس از شناسایی لینکهای شکسته، میتوانید آنها را اصلاح کنید یا به صفحات مرتبط و فعال هدایت کنید (ریدایرکت 301).
هنگامی که جایگاه دقیق محتوای جدید در ساختار سایت مشخص شد، می توانید نحوه نگارش محتوا را بهتر درک کنید. به عنوان مثال، اگر قرار است محتوا در بخش فروش قرار گیرد، باید متنی که نوشته می شود تبلیغاتی باشد. سپس باید تصمیم بگیرید که این صفحه در کدام بخش از سایت قرار بگیرد. مثلا محتوای آموزشی بهتر است در وبلاگ قرار گیرد، در حالی که توضیحات محصول بهتر است در بخش محصولات باشد. شما میتوانید از تصاویر خلاقانه و جذابی که در ادامه قرار دادهایم، الگو گرفته و باعث افزایش CTR تبلیغاتتان شوید. برای بهینهسازی عنوان تبلیغات و بهبود CTR، از کلیدواژههای ترند و مرتبط با موضوع، صنف، ویژگیهای محصولات، مزایای خدمات و… استفاده کنید.
میتوانید برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود بنویسید و میتوانید برای موتورهای جستجو بنویسید. آموزشهای رایگان ما شامل مقالات، پادکست و فیلمهای آموزش سئو است. آموزشهای حرفهای ما شامل دورههای آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم، همایش و کارگاه) است.کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است. وقتی از کلمات پیچیده برای توضیح مطالب استفاده میکنید، درک آن را برای کاربر سخت میکنید؛ بهخصوص برای کاربران عام و غیرمتخصص که دانش زیادی درباره موضوع محتوای شما ندارند. نکته مهم دیگر این است که طول پاراگرافها را بیشتر از ۷ یا ۸ جمله کش ندهید. از طرفی، پاراگرافهای طولانی در صفحات کوچک گوشیهای تلفن همراه اصلا جذاب به نظر نمیرسند.
این کار به موتورهای جستجو نشان میدهد که شما به بهبود و ارتقای محتوای خود اهمیت میدهید. توصیه میکنیم تا بهصورت دورهای و با استفاده از ابزارهای آنالیز، مانند Google Analytics، عملکرد محتوا را بررسی کرده و بهبودهای لازم را انجام دهید. محتوای طولانی که بهطور کامل به موضوع میپردازد، معمولاً بهتر رتبه میگیرد. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که محتوای شما نباید به حاشیه رفته و سبب کسل شدن کاربر شود. تحقیقات نشان میدهد که مغز انسان تصاویر را سریعتر از متن پردازش میکند.
این نوع محتوا به شنوندگان این امکان را میدهد که در هر زمان و مکانی به محتوای صوتی گوش دهند. پادکستها میتوانند شامل بحثهای تخصصی، مصاحبهها و داستانگویی باشند. با توجه به افزایش استفاده از موبایل و دستگاههای پخش صوتی، پادکستها میتوانند بهراحتی به دسترسی و اشتراکگذاری محتوا کمک کنند. برنامهریزی منظم برای انتشار مطالب جدید، به مخاطبان نشان میدهد که تو به کار خود متعهد هستی و همواره برای ارائه ارزش آمادهای. این امر باعث ایجاد انتظار مثبت در مخاطبان میشود و آنها را به بازگشت مکرر به سایت یا پلتفرم تو ترغیب میکند. محتوای بهینه با کیفیت به معنای ارائه اطلاعات دقیق، مفید و بهروز است که نیازها و علاقههای مخاطبان را برآورده میکند.
برای اینکه به صورت کاملا عملی و مفهومی به موضوع بهینه سازی محتوای سایت بپردازیم، ابتدا باید هدفمان را از محتوا به صورت واضح بیان کنیم. این اشکال میتواند شامل، ویدیو، متن، تصویر، اینفوگرافیک و… باشد. خیلی از مشتریانی که برای سئو سایت به ما مراجعه میکنند، با مشکل دسته بندی های اشتباه در سایتشان روبرو هستند. متاسفانه در وب فارسی هنوز خیلی از سئوکارها و مدیران کسب و کار نمیدانند که بخش مهمی از استراتژی سئو هر وب سایت، سئو شدن صفحات روی دسته بندی است. مثلا روی کلمه ای مثل خرید موبایل، الزاما شما باید یک صفحه دسته بندی محصول سئو کنید نه یک مقاله و صفحه محصول عادی.
پراکنده و زیاد کردن کلمات کلیدی فقط باعث اسپم شدن مقاله میشه و برای سئو مفید نیست. بستگی به موضوع مقاله داره، اما معمولاً مقالاتی که بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ کلمه هستن، در سئو بهتر عمل میکنن. حالا که میدونی چجوری با این چالشها کنار بیای، دیگه هیچ چیزی نمیتونه جلوی نوشتن مقالات طولانی و جذاب رو بگیره! نوشتن مقالات طولانی شاید اولش ترسناک به نظر برسه، ولی وقتی بدونی چطور با چالشهاش کنار بیای، این کار خیلی هم لذتبخش میشه! بیا با هم چند تا از چالشهای رایج رو بررسی کنیم و ببینیم چجوری میشه از پسشون بر اومد.
برای مثال اگر کلمات «آب» و «رودخانه» را در محتوا بگنجانید، گوگل به سمت آب در طبیعت میرود و نه آب معدنی یا آشامیدنی. اما سئو کلاه سیاه، میکوشد با شناسایی نقطه ضعفها و محدودیتهای الگوریتمهای سئو، سایت را به شکلی بهینه سازی کند که رتبه سئو بهتری به دست بیاورد. همانطور که میبینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند. هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینکهایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده میشوند، نگاه نمیکنند. بلکه هدف اصلی ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO و برخی از پایهایترین تکنیک های سئو است. تا هم بتوانند کارهای ساده و اولیهی سئو برای سایت یا وبلاگ خود را مدیریت کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود.
سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راهاندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. با وارد کردن یک عبارت در ابزار گوگل ترندز (Google Trends)، پیشنهادهایی میبینید که میتواند بهعنوان انتیتی استفاده شود. قدم اول این است که سعی کنید از زوایای مختلف به مفهوم مدنظرتان فکر کنید و ببینید این انتیتی، با چه مفاهیمی دیگری در ذهنتان همراه است. اما روشهای فنیتر پیدا کردن موجودیتها را میتوانید در ادامه ببینید. نوشتن یه مقاله طولانی وقت میبره، مخصوصاً اگه بخوای همهچیز دقیق و درست باشه. اگه مقاله فقط پر از اطلاعات خشک باشه، حتی باارزشترین مطالب هم نمیتونن مخاطب رو نگه دارن.
خصوصاً با توجه به توسعهی الگوریتمهای جستجو و هوشمندتر شدن موتورهای جستجو، عملاً همهی کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در وبسایت یک کسب و کار نقش ایفا میکنند، لازم است با اصول و مبانی و منطق سئو آشنا باشند. بهعنوانمثال فرض کنید که کلمه کلیدی اصلی ما محتوای سئو شده است. حال کلمه “چگونگی استفاده از کلمات کلیدی بلند در محتوای سئو شده” یک کلمه کلیدی بلند یا دمدراز برای ما خواهد بود. یکی دیگر از سیگنالهای بسیار خوب برای گوگل، استفاده از کلمات کلیدی بلند در هدینگ ها و بدنه محتوا است که ما باید از آن قطعاً استفاده کنید. این کلمات کلیدی را میتوانید بهصورت پرسشی دربیاورید و یا از ترکیب کلمه کلیدی اصلی با کلمات دیگر آن را به کار ببرید. این یعنی سئو و بازدیدی که یک سایت بدون لینک سازی خارجی طی 3 سال به دست می آورد، همان سایت در کمتر از 10 ماه به کمک بک لینک ها به دست خواهد آورد.
اینجوری میتونیم اطلاعات بیشتری کسب کنیم و دید گستردهتری نسبت به موضوع پیدا کنیم. برای استفاده مؤثر از کلیدواژهها، باید آنها را به طور طبیعی و به شیوهای که با جریان و محتوای متن سازگار است، در محتوا قرار داد. محتوای خود را به فرمت هایی مانند کتاب های الکترونیکی، وبینارها یا سری های ویدیویی تبدیل کنید. با کمی خلاقیت، دیگر محدودیتی برای نحوه استفاده از یک صفحه وب بهینه سازی شده به روش های مختلف وجود ندارد. سپس فکر می کنید که چگونه می توان از آن کتاب الکترونیک برای اهداف مختلف بازاریابی یا فروش استفاده کرد. بنابراین یک صفحه فرود ایجاد می کنید که در آن کتاب الکترونیکی قابل دانلود باشد.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/