کلمات کلیدی سئو
کلمات کلیدی سئو سایت به زبان ساده + آموزش ساخت کلمات کلیدی آنلاین آکادمی کاپریلا
در صورت علاقهمندی به یادگیری بیشتر در زمینه سئو، مقاله آموزش جامع و رایگان سئو پیشرفته را بخوانید. بیشتر افراد میدانند که باید به دنبال کدام کلمات کلیدی باشند اما دقیقاً نمیدانند برای پیدا کردن و ساخت کلمات کلیدی آنلاین چطور اقدام کنند. روشهای بسیاری برای این کار وجود دارد اما سادهترین آنها استفاده از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی است. طرز کار بیشتر این ابزارها مشابه است؛ ابتدا تعدادی از کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکارتان را وارد میکنید و ابزار، همه کلمات کلیدی مرتبط با آن را به شما نمایش میدهد. وام بانکی، کلمه کلیدی 2 واژهای است اما آموزش زبان آلمانی در خانه، 4 کلمه دارد. دو ویژگی قبلی یعنی حجم جستجو و رقابت، اهمیت بیشتری در کلمات کلیدی سئو دارند اما تعداد واژه نیز حائز اهمیت است.
پنل دانش اطلاعات دقیق و خلاصهای را بهصورت خودکار در مورد موجودیتها (مانند نام، تاریخ تولد، شغل، جوایز و…) در SERP نمایش میدهد. هدف این پنل این است که کاربران اطلاعات یک انتیتی را به راحتترین و سریعترین شکل ببینند. شروع محتوا که در واقع مقدمه محتوا است از نظر گوگل و کاربران بسیار مهم است. بنابراین سعی کنید در ۱۰۰ کلمه اول محتوا حتما یکبار از کلمه کلیدی استفاده کنید. با تکنیک ۸ نقطه کار شما بسیار راحت میشود و فقط کافی است در این ۸ نقطه از کلمه کلیدی استفاده کنید تا گوگل متوجه موضوع اصلی صفحه شما شود.
این معیار اگرچه بسیار مهم است اما نباید به عنوان تنها اولویت مهم در زمان تحقیق کلمات کلیدی برای سئو مدنظر قرار بگیرد. «قصد کاربر از جستجو» (User Search Intent) به دلیلی گفته میشود که پشت هر «عبارت موردجستجوی کاربر» (User Search Query) وجود دارد. آنچه کاربران انتظار دارند با وارد کردن کلمه یا عبارت موردنظرشان در موتور جستجو، در صفحه نتایج ببینند. با یافتن عبارت های اصلی که سبب شده اند گوگل مخاطبان را به سایت شما ارجاع دهد، به ریشهی ارزشمندی دست می یابید که مانور دادن روی همان کلمات، می تواند ترافیک بیشتری نیز به سمت شما بکشاند. در این قسمت می توانید به خوبی عبارات و کلمات کلیدی که مرتبط با واژهی اصلی تان هستند را کشف کنید.
بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است. جستجو بر روی موبایل طی سالهای اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (منبع). کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما میشود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفتهاید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینهی کمتری خواهد داشت. مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده میکنند (منبع). تنها برای آن میزان از منابع سختافزاری که نیاز دارید هزینه میپردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینههای غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت.
کاربرها در بخش Keyword Research میتوانند کلمات کلیدی خود را جستجو کنند تا میزان اهمیت و رقابت آن را بررسی کرد. استفاده درست از کلمه کلیدی یکی از مهمترین مراحل سئو و بهینه سازی سایت است. قبل از انتخاب کلمه کلیدی مناسب باید تحقیقات کلمات کلیدی را به درستی انجام دهید که در ادامه شما را با مهمترین و موثرترین ابزارها برای انتخاب کلمه کلیدی آشنا می کنیم. کلمات کلیدی بلند شامل سه کلمه یا بیشتر هستند و به موضوعات خاصتر و دقیقتری اشاره دارند. این کلمات کلیدی، اگرچه حجم جستجوی کمتری دارند، اما به دلیل مشخص بودن نیت کاربر، نرخ تبدیل بالاتری دارند. کلمات کلیدی همچنین به شما کمک میکنند تا مخاطبان خود را بهتر درک کنید.
وقتی کاربران به دنبال محتوایی خاص هستند، کلماتی را وارد موتورهای جستجو میکنند که هدف آنها را مشخص میکند. این کلمات یا عبارات در واقع کلید دستیابی به محتوای مناسب هستند و به همین دلیل نقش بسیار مهمی در بهینهسازی سئو ایفا میکنند. بهینهسازی سئو بر اساس کلمات کلیدی مناسب به شما کمک میکند تا محتوایتان دقیقا مطابق با نیاز کاربران باشد و در نتایج جستجو بهتر دیده شود. کلمات کلیدی سئو، کلیدواژهها و عبارتهایی در محتوای سایت شما هستند که افراد با جستجوی آنها در موتور جستجو، سایت شما را پیدا میکنند. انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو مراحل مختلفی دارد که ممکن است در ابتدای کار برای کسب و کارهای کوچکتر کمی چالشبرانگیز باشد. ابتدا بهتر است بر اساس حوزه کاری موضوع و ایده تولید محتوا را تعیین کنید و سپس با تعیین کلمه کلیدی اصلی، تحقیق گستردهای روی کلمات کلیدی طویل، سوالی و کلمات کلیدی ترند در حوزه موردنظر انجام دهید.
کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail Keywords در نتایج جستجو بهتر عمل میکنند. کلمات کلیدی طولانی عبارتهایی هستند که از کلمات کلیدی اصلی و کلمات توصیفی دیگر تشکیل شدهاند. مثلاً خرید کفش یک کلیدواژه اصلی است، در حالی که خرید کفش زنانه چرم در تهران یک کلیدواژه طولانی به شمار میرود. اگر مخاطب هدف خود را بشناسید به راحتی می توانید تشخیص دهید که چه کلمات کلیدی را باید در محتوای خود جای دهید تا به راحتی آن ها را به سایت خود بکشانید. یکی از راه های پی بردن به عبارات و یا کلمات مورد جستجوی کاربران هدف شما بررسی قسمت سوالات گوگل است. اگر بتوانید برای سایتتان و محتواهایی که تولید میکنید کلمه کلیدی مناسبی را پیدا کنید شانس زیادی دارید تا مشتریانتان شما را راحت پیدا کنند.
در این مطلب با صفر تا صد نحوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو و اصول و ابزارهای آن آشنا میشویم. یکی از مواردی که گوگل هنگام رتبهبندی سایتها در نظر میگیرد، محتوای صفحه است. برای مثال اگر یکی از پستهای وبلاگ شما در مورد پیانوهای دیجیتال باشد، برای گوگل تمامی کلمات استفاده شده در مقاله اهمیتی یکسان دارند زیرا نمیداند کدام کلمات ارزش بیشتری دارند. اما وقتی کلمه کلیدی مناسبی انتخاب کرده و به دفعات (نه خیلی کم و نه خیلی زیاد) از آن استفاده میکنید، گوگل و سایر موتورهای جستوجو موضوع اصلی مقاله و کلمات مهم شما را درک خواهند کرد. البته تنها دلیل اهمیت استفاده از کلمات کلیدی، دیده شدن توسط موتورهای جستوجو نیست زیرا شما همیشه باید بر روی ایجاد محتوای مفید برای کاربران و بازدیدکنندگان تمرکز کنید.
تعداد کم لینکهای داخلی در سایت به دلالیلی چون ساختار و تجربه کاربری ضعیف سایت، دشواری در گردش یا پیمایش سایت، مشکل در ایندکس شدن صفحات و تلاش برای پنهان کردن محتوای کیفیت پایین یا تکراری، نشانه یک سایت اسپم هستند. نوشتن برای کاربران، اگر چه رضایت بازدیدکنندگان را تأمین میکرد، اما الزاماً به رتبهی بهتر در موتورهای جستجو منتهی نمیشد. همانطور که میبینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند. هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینکهایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده میشوند، نگاه نمیکنند. بله، استفاده از معادل انگلیسی (یا زبانهای دیگر بسته به زبان وبسایت) موجودیتها هم به درک گوگل کمک زیادی میکند.
این کلمات کلیدی بیشتر برای کسبوکارهایی که محصولات یا خدمات خاصی ارائه میدهند، مفید هستند. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه آنلاین لوازم الکترونیکی دارید، کلماتی مانند “لپتاپ گیمینگ”، “هدفون بیسیم” یا “دوربین دیجیتال حرفهای” به عنوان کلمات کلیدی محصول محور برای شما مناسب خواهند بود. این نوع کلمات کلیدی به کسبوکار شما کمک میکنند تا ترافیک مرتبط به سایت خود را جذب کرده و احتمال تبدیل شدن این ترافیک به مشتریان واقعی را افزایش می دهد. شما باید بدانید که مخاطبانتان چطور محصولات یا خدمات شما را پیدا میکنند؟ فرآیند تحقیق کلمه کلیدی پاسخ این پرسش را خواهد داد. این فرآیند، شامل بررسی کلمات و عبارات مرتبط با صنعت شما و تحلیل رفتار کاربران در موتورهای جستجو میشود. برای تعیین دقیق هدف از خود بپرسید در نتیجه تحقیق کلمه کلیدی چه نتیجهای میخواهید کسب کنید.
اما بعد از مدتی که تبوتاب اون موضوع از بین بره، این کلمات هم دیگه خیلی کمتر جستجو میشن. نکته حائر اهمیت توجه به میزان بازدید صفحه و تعداد پاسخ ها و نظرات نوشته شده نسبت به یک پرسش است که می تواند معیاری از همه گیر بودن و محل بحث بودن آن موضوع باشد. در نظر داشته باشید که همه آنچه که به عنوان سوال در این سایت ها مطرح می شوند، مناسب شما نیستند و شاید از نظر گوگل نیز ارزشی نداشته باشند. می توانید میزان محبوبیت یک عبارت را با مقایسه سوالات مشابه بدست آورید یا با جایگزینی کلمات هم معنی، متداول ترین جست و جو ها را پیدا کنید. اگر کمیپن تبلیغات کلیکی (PPC) در گوگل ادز دارید، گزارش های آن از نرخ کلیک و عبارات ارجاع شده بهترین و قابل استناد ترین مرجع برای مشاهده وضعیت تان خواهند بود. هرچند کلماتی که از طریق می یابید، الزاماً هدف اصلی شما نیستند و ممکن است به یک صفحهی مشخص از سایت شما نیز منجر نشود.
اولین کاری که برای پیدا کردن و بررسی کلمات کلیدی سوالی میتوان انجام داد و برای انجام آن به ابزار خاصی احتیاج نیست، استفاده از بخش سوالات متداول گوگل (People Also Ask) در صفحه نتایج جستجوی گوگل است. ایدهپردازی و انتخاب کلمه کلیدی در ابتدای کار برای کسب و کارهای کوچکتر کمی چالشبرانگیز است. از طرف دیگر ابزارهای آنلاین مختلفی نیز برای کمک به تحقیق کلمه کلیدی طراحی شدهاند اما نحوه کار و استفاده از آنها چندان که به نظر میرسد آسان نیست. استفاده از این دسته از کلمات کلیدی به شما کمک میکند نفوذ خود را در مکان جغرافیایی موردنظرتان افزایش دهید و دسترسی بیشتر و گستردهتری به مشتریان محلی خود پیدا کنید. اگر کسب و کار یا فروشگاهی محلی دارید و جذب ترافیک حضوری از مناطق اطراف فروشگاه برای شما مهم است، باید بتوانید برای این کلمات کلیدی در SERP رتبه بگیرید. با این کار برای مثال، اگر کاربر عبارت «رستورانهای اطراف میدان ولیعصر» را در تهران جستجو کند و رستوران شما در این محدوده واقع شده باشد، در فهرست پیشنهادی گوگل به او نمایش داده میشوید.
این فاکتور برای موتورهای جستجو مانند گوگل مهم است؛ عدم توجه به نام دامنه، خواندن و ماندگاری آن در ذهن کاربران را دشوار میکند. در انتخاب نام دامنه نباید کلمات کلیدی بیش از حد استفاده شود و تغییرات مکرر در آن صورت بگیرد؛ ضمن اینکه باید کوتاه و با محتوای سایت مرتبط باشد. با وجود اینکه تحقیق کلمات کلیدی1 یکی از اجزاء مهم سئو2 و بازاریابی محتوا3 به شمار میرود، اغلب ممکن است زمان بر و پرهزینه باشد. خوشبختانه، ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی رایگان زیادی وجود دارند که با کمک آنها میتوانید بی آنکه بودجه زیادی صرف کنید، نتیجه بهتری از کارتان بگیرید. یکی از راههای ساده و در عین حال کارآمد برای پیدا کردن کلمات کلیدی جدید، استفاده از پیشنهادات گوگل (Google Suggest) و نتایج جستجوی مرتبط (SERP) است.
هر یک از دوره های آموزشی متمم یک «نقشه راه» دارد که مسیر یادگیری آن درس را مشخص میکند. با مراجعه به صفحهٔ نقشه راه یادگیری میتوانید نقشه راههای مختلف را ببینید و با دوره های متنوع متمم آشنا شوید. در مجموعه درسهای SEO چیست در متمم میکوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم. اما سئو کلاه سیاه، میکوشد با شناسایی نقطه ضعفها و محدودیتهای الگوریتمهای سئو، سایت را به شکلی بهینه سازی کند که رتبه سئو بهتری به دست بیاورد. اگر چه به نظر نمیرسد تاکید بر اهمیت SEO چندان ضروری باشد، اما بد نیست مروری به برخی آمارهای منتشر شده درباره موتورهای جستجو داشته باشیم.
هدف کاربر را میتوان به 4 دسته اصلی شامل دانستن، خریدن، رفتن و انجام دادن تقسیم کرد. کلمات کلیدی نیاز محور یا Need-Focused Keywords کلماتی هستند که بر روی نیازها، مشکلات، یا خواستههای ویژه کاربران تمرکز دارند. این نوع کلمات کلیدی به دنبال راهحلها، محصولات یا خدماتی هستند که مستقیماً به رفع نیازهای کاربران کمک میکنند. شما نمیتوانید برای هر کلمه کلیدی یک صفحه خاص و منحصر به فرد داشته باشید. در عین حال نمیتوانید هزارن کلمه کلیدی را در چند صفحه محدود قرار دهید و انتظار داشته باشید در همه کلمات رتبه بالایی بگیرند. به همین خاطر ایجاد کردن فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط، مهمترین کاری است که برای سئو سایت باید انجام شود تا با استفاده از آنها رتبه بهتری از رقبایتان داشته باشید.
اگر قصد دارید که سایت تان را برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو بهینه سازی کنید پیشنهاد می کنم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. در این مطلب شما را با مهمترین روش های انتخاب کلمه کلیدی مناسب را در سئو آشنا کرده ایم. اساساً، تحقیق کلمات کلیدی باید فرآیندی مستمر و بخشی مهم از کار شما به عنوان یک بازاریاب باشد. کلمات کلیدی که بیشتر رقابتی هستند (در مقابل کلمات کلیدی طولانی) را میتوان با عبارتهای خاصتر و طولانیتر جایگزین کرد که بازدیدکنندگان مناسبی را وارد سایت میکنند. افرادی که به طور مرتب از سایت شما بازدید میکنند و به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند بسیار مهمتر از تعداد بازدیدکنندگانی است که وارد سایت میشوند.
بررسی دادههای سال 1403 نشان میدهد که استفاده از CTA های جذاب و تخفیفهای محدود میتواند نرخ تبدیل را تا 30% افزایش دهد. مقالهای با عنوان کال تو اکشن تولید شده که مطالعه آن خالی از لطف نیست. خب، حالا که بهترین کلمات کلیدی را برای سایت خود انتخاب کردید، باید این کلمات را به گونه ای به کار ببرید که نتیجه خوبی برای سئو سایت شما داشته باشد (ترافیک حاصل از جستجو، نرخ تبدیل و تمامی موارد خوب). بهتر است کلمات کلیدی شما متنوع باشد؛ اگر از کلمات کلیدی استفاده کنید که همه رقبای شما در حال استفاده کردن از آن هستند، نمیتوانید خود را متمایز کنید. نه تنها باید ابزارهای جدیدی برای جستجوی کلیدواژه ها را امتحان کنید و نتایج به دست آمده را پیگیری نمایید بلکه باید بر روی تجربیات خود نیز تکیه نمایید.
کاربر با تایپ کلمه کلیدی طولانی در نوار جستجو، مشاهده نتایج و کلیک روی آن در صورتی که با صفحه فرودی مواجه شود که اطلاعات موردنیازش را فراهم میکند، به احتمال زیادی اقدام موردنظر را انجام میدهد. به کلمات کلیدی با قصد جستجوی خرید، «کلمات کلیدی خریدار» (Buyer Keywords) هم گفته میشود چون اغلب توسط افرادی استفاده میشوند که در بخش پایانی قیف فروش حضور دارند. پس این نکته را فراموش نکنید که این کلمات کلیدی در زمان انجام تحقیق کلمات کلیدی و برنامهریزی تدوین استراتژی سئو یا تبلیغات کلیکی گوگل ادز ارزش بالایی دارند و باید بهدرستی از آنها استفاده کنید. ابتدا کلید واژه خود را در Google جستجو کنید.مثلا فرض کنید در حوزه یوگا فعالیت میکنید. اگر در گذشته درباره کلمات کلیدی مطالعه داشتید، احتمالاً اصطلاح کلمات کلیدی طولانی یا دنباله دار (یا دم بلند) که معنی تقریبی از عبارت Long-tail keywords است، به چشمتان خورده است. اغلب به کلمات کلیدیای که از تعداد زیادی واژه (بیش از دو کلمه) تشکیل شدهاند کلمات کلیدی دنبالهدار میگویند، اما این تعریف دقیقی نیست.
کارشناسان نوین پس از بررسی سوالات شما، در قالب دیدگاه یا یک مقاله آموزشی کامل به شما پاسخ می دهند. همچنین، خوشحال می شویم انتقادات و پیشنهادات خود را در راستای بهتر شدن وب سایت با ما در میان بگذارید. هرجایی که از کلمه کلیدی سوالی استفاده میکنید مطمئن شوید که حتما جواب سرراست و دقیقی به سوال موردنظر در محتوا ایجاد کردهاید. تنها استفاده از کلمه کلیدی سوالی در محتوا و انتظار کسب رتبه برای آن بیفایده است. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «سئو چیست؟ – همه دانستنی های مهم SEO به زبان ساده» ـ مرتبط است.
در این مطلب شش ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان را جمع آوری کردهایم که با استفاده از آنها میتوانید برای وب سایتتان کلمات کلیدی برای انجام بهینه سازی سایت پیدا کنید. همچنین، یک راه مقرون به صرفه معرفی میکنیم که با استفاده از الکسا تحقیق کلمات کلیدی خود را گسترش دهید. کلمات کلیدی تجاری به عباراتی گفته میشود که کاربران اینترنت هنگام جستجوی محصولات یا خدماتی که قصد خرید آنها را دارند، استفاده میکنند. این کلمات، معمولاً تخصصیتر از کلمات کلیدی عمومی هستند و به همین دلیل، پتانسیل بالاتری برای جذب مشتریان دارند. کلمات وعبارات اصلی یعنی دسته ای از کلمات که اصولا کوتاه هم هستند و کلمات اصلی هر کسب و کاری است که به طور گسترده در اینترنت جستجو میشوند. این نوع از کلمات کلیدی معمولاً نشانگر یک دسته بندی خاص یا مفهوم کلی هستند.
یکی دیگر از بهترین ابزارها برای پیدا کرد کلمه کلیدی های پولساز ابزار kwfinder است.این ابزار به دلیل ماهیت بسیار جذاب و زیبایی که دارد جز یکی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب است. با جستجوی کلمه کلیدی تان در این ابزار کلمات کلیدی مشابه را به شما معرفی می کند. ابزار kwfiner علاوه بر این که کلمات کلیدی مشابه را به شما معرفی می کند میزان سرچ و رقابت هر کلمه کلیدی را به شما نشان می دهد. اگر در انتخاب کلمات کلیدی تنها به میزان جستجوی آنها دقت کنیم، به احتمال زیاد با لیستی از عبارات کوتاه و یک یا دو کلمهای روبرو میشویم که اتفاقا کسب جایگاه در آنها بسیار دشوار است. برای کلمات کلیدی اطلاعاتی، محتوای آموزشی، مقالات وبلاگ و ویدیوهای آموزشی ایجاد کنید.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/